Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης”Ο μικρός Πρίγκιπας”

Την Τετάρτη, 10/04/2024 παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση “Ο μικρός Πρίγκιπας” του Αντουάν ντε Σαίντ Εξυπερύ, στο κινηματοθέατρο “ΜΑΡΟΥΛΑ” στη Μύρινα.

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!

ΓΙΟΡΤΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΤΡΩΓΟΝΤΑΣ ΝΟΣΤΙΜΟΤΑΤΑ ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΣΤΟ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΜΑΣ ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΟΜΟΡΦΑ, ΠΑΙΞΑΜΕ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΧΟΡΕΨΑΜΕ ΚΑΙ ΞΕΦΑΝΤΩΣΑΜΕ!
ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

“ΕΙΜΑΙ Η ΕΛΙΑ Η ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ”

Φέτος αποφασίσαμε μαζί με τα παιδιά να μαζέψουμε για πρώτη φορά τους καρπούς από τις ελιές της αυλής μας! Τα νήπια εργάστηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό. Τις ελιές που μαζέψαμε τις πήγαμε στο ελαιοτριβείο και πήραμε μικρή ποσότητα ελαιόλαδου, γεγονός που μας έδωσε μεγάλη χαρά!!!

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2023-2024 “Δε θυμώνω, δε μαλώνω, φίλους θέλω να έχω μόνο!”

Μετά από καθημερινή παρακολούθηση των μαθητών-τριών του Νηπιαγωγείου μας, διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν αρκετές συγκρούσεις και διαφωνίες, οι οποίες όχι μόνο δεν λύνονται ειρηνικά, αλλά επεκτείνονται και σε λεκτικές αντιπαραθέσεις π.χ. “Δεν σε έχω φίλο-η”, Δεν θα σε καλέσω στο πάρτι μου”, Δεν είσαι όμορφη” κ.τ.λ. που πολλές φορές καταλήγουν και σε σωματική βία. Διαπιστώθηκε επίσης ότι πολλά παιδιά δεν θέλουν να καθίσουν δίπλα σε άλλα, είτε στο χώρο της συζήτησης (παρεούλα), είτε κατά την ώρα του φαγητού, ή των εργασιών στα τραπέζια.  Προκειμένου να διασφαλίσουμε στην τάξη μας ένα κλίμα ήρεμο και ασφαλές, που να εμπνέει μαθητές και εκπαιδευτικούς και να προχωράει ομαλά η εκπαιδευτική διαδικασία και η κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη αποφασίσαμε, μέσω ενός Σχεδίου Δράσης να βοηθήσουμε τα παιδιά:

Να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες επικοινωνίας και και επίλυσης των συγκρούσεων με ειρηνικό τρόπο.

Να μάθουν, να αναπτύξουν και να χρησιμοποιούν κοινωνικά αποδεκτούς κανόνες καλής συμπεριφοράς.

Να διαμορφώσουν από κοινού ένα πλαίσιο κανόνων καλής συμπεριφοράς. Να σέβονται όλοι τους κανόνες.

Να αποδέχονται τη διαφορετικότητα, να συνεργάζονται και να αλληλεπιδρούν με όλους τους συνομήλικούς τους.

Να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα συνεργασίας, αποδοχής και αλληλοβοήθειας, μέσα από ομαδικές δραστηριότητες, ώστε να μπορούν όλοι να απολαμβάνουν τη χαρά της δημιουργίας..

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

1)Διερεύνηση του θέματος μέσα από τη συζήτηση και καταγραφή των απόψεων των παιδιών για το πως λύνουμε τις διαφωνίες μας και καταγράψαμε τις γενικότερες αντιδράσεις και συμπεριφορές των παιδιών στις καθημερινές τους συγκρούσεις.

Για την οπτικοποίηση όλων των παραπάνω χρησιμοποιήσαμε εργαλείο εννοιολογικού χάρτη kidspiration

2)Επίσης, στάλθηκε στους γονείς σύνδεσμος, μέσω email, με ερωτηματολόγιο που αφορά τις σχέσεις των παιδιών τους γενικότερα με άλλα παιδιά

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ/ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ – Φόρμες Google

3)Τα παιδιά δούλεψαν ολόκληρο το μήνα Δεκέμβρη σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ομαδικό πνεύμα με σκοπό την παρουσίαση του θεατρικού με τίτλο “Όνειρο στο χιόνι”. Μέσα από τις πρόβες άρχισαν να αναπτύσσουν πιο στενές και καλές σχέσεις σε κλίμα συνεργασίας και αλληλοβοήθειας.

Το αποτέλεσμα ενθουσίασε τους πάντες!

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

1)Διαβάσαμε πάρα πολλές ιστορίες που μιλάνε για φιλία, αγάπη, συνεργασία, αποδοχή της διαφορετικότητας και γενικά βιβλία που ενισχύουν την συναισθηματική νοημοσύνη. Τα παιδιά πήραν σημαντικά μηνύματα και άρχισαν να τροποποιούν τη συμπεριφορά τους.

2) Συζητήσαμε και αφού ακούσαμε τις προτάσεις των παιδιών για καλύτερη συμπεριφορά προς τους συμμαθητές μας, τις καταγράψαμε και υπογράφοντας όλοι μαζί και σφραγίζοντας με την παλάμη μας…Φτιάξαμε “το συμβόλαιο της τάξης μας”!

3)Χρησιμοποιήσαμε ένα διασκεδαστικό εργαλείο επίλυσης διαφορών που το ονομάσαμε “Το αυτί και το στόμα”.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ:

Το παιδί που παίρνει το στόμα προσκαλεί το παιδί στο οποίο θέλει να κάνει παράπονα και εκείνο παίρνει το αυτί και το ακούει προσεκτικά. Στη συνέχεια οι ρόλοι αντιστρέφονται και το παιδί που τόση ώρα είχε το αυτί και άκουγε τώρα θα πάρει το στόμα και θα μιλήσει. Αυτό θα συνεχιστεί μέχρι που να συζητηθεί πλήρως το θέμα και ενδεχομένως να ζητήσουν συγνώμη το ένα από το άλλο.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

1)Δουλέψαμε διάφορες δραστηριότητες σε επίπεδο μικρών ομάδων με 3-4 παιδιά η κάθε μία. Η συμμετοχή σε αυτές τις ομάδες απαιτεί ομαδικό πνε΄ύμα , συνεννόηση, συζήτηση για τις πιθανές λύσεις και συνεργασία, ενισχύοντας παράλληλα τους δεσμούς της ομάδας.

2) Γνωριμία με τα συναισθήματα.

Μέσα από διάφορες κάρτες που απεικονίζουν πρόσωπα προσπάθησαν τα παιδιά να μαντέψουν το συναίσθημα που φανερώνουν. Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν σε ποιες περιπτώσεις έχουν αισθανθεί κάποιο από τα αναφερόμενα συναισθήματα.

Ξεχωρίσαμε τα συναισθήματα σε ΑΡΝΗΤΙΚΑ και ΘΕΤΙΚΑ

Χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό ελπΕΙδα από τον ιστότοπο του Ι.Ε.Π. για να κάνουμε δραστηριότητες εμπέδωσης των συναισθημάτων.

https://elpeida.github.io/emotions/

https://elpeida.github.io/situations/

Γνωρίσαμε τον εαυτό μας και τα ταλέντα μας μέσα από το ακόλουθο παιχνίδι: https://elpeida.github.io/myself/

3)Με αφορμή την Ημέρα ενάντια στο Σχολικό Εκφοβισμό (6 Μαρτίου) προσκαλέσαμε τους γονείς σε ενημερωτική συνάντηση με ομιλία παιδοψυχολόγου ψυχολόγου η οποία μας ενημέρωσε για τα χαρακτηριστικά της νηπιακής ηλικίας και πως αυτά μπορούν να εξελιχθούν σε εκφοβισμό.

ΜΑΡΤΙΟΣ

1)Γιορτάσαμε την Ημέρα Σχολικού Εκφοβισμού και ενημερωθήκαμε μέσα από συζήτηση και σχετικά εκπ/κά βίντεο

2)Παίξαμε διάφορα ομαδικά παιχνίδια στην αυλή μας και κατά τη διάρκεια του σχολικού εκπαιδευτικού μας περίπατου στο στάδιο του χωριού, όπως “Τα πουλάκια και οι φωλιές τους”, “Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό..”, Περνά περνά η μέλισσα”, “Φύγε φύγε ποντικάκι!” κ.ά.

3)Πραγματοποιήσαμε γιορτή για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου, με προσκεκλημένους γονείς και κηδεμόνες. Τα παιδιά δούλεψαν με κέφι και ενθουσιασμό και εξαιρετική συνεργασία για μία επιτυχημένη παράσταση που όλοι καταχειροκρότησαν.

Παρουσιάστηκαν επίσης παραδοσιακοί χοροί όπως “Η Καραγκούνα” και “Τα 40 παλικάρια” από κορίτσια και αγόρια αντίστοιχα.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

Παρουσιάσαμε στα παιδιά κατά την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων το φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες του σχεδίου δράσης και τις σχολιάσαμε.

Στη συνέχεια κάναμε, με τη βοήθεια του λογισμικού CmapTools, τον τελικό εννοιολογικό μας χάρτη με αυτά που κατακτήσαμε από το φετινό σχέδιο δράσης και τον συγκρίναμε με τον αρχικό.

Διαπιστώσαμε ότι πράγματι η συμπεριφορά μας άλλαξε προς το καλύτερο και οι μεταξύ μας σχέσεις βελτιώθηκαν αρκετά.